Unul din aspectele importante pe care un chirias trebuie sa le aiba in vedere atunci cand cauta o hala de inchiriat este AUTORIZATIA LA INCENDIU.
Toate firmele care sunt chiriasi sau proprietari de hale trebuie sa obtina autorizatia ISU?
Autorizatia de securitate la incendiu (ISU –Inspectoratul pentru Situații de Urgență) este obligatorie pentru toți comercianții care operează în spații mai mari de 600 de metri pătrați sau în spații de peste 200 mp amplasate în clădiri cu locuințe colective – de exemplu locațiile de la parterul blocurilor. Deci pentru spatiile de depozitare (hale) mai mici de 600 de metri patrati, in acest moment nu este necesara obtinerea autorizatiei de incendiu.
Autorizatia de incendiu este in functie de specificul activitatii?
Autorizatia de incendiu se poate emite pentru o cladire (hala, depozit, spatiu comercial, spatiu de birouri) goala, nefolosita.
Chiriasul va avea la randul lui obligatia sa obtina autorizatia de incendiu pentru firma lui si specificul activitatii.
Masurile de securitate la incendiu variaza in functie de specificul activiatii: de exemplu o firma ar putea depozita marmura si a o alta lemne.
Este evident ca masurile de securitate la incendiu vor fi diferite, pentru ca gradul de inflamare al produselor depozitate este diferit.
Sfaturi pentru cei care cauta hale sau depozite de inchiriat
Inainte de a face contractul de inchiriere verificati daca exista autorizatie ISU pentru cladire.
Daca nu exista autorizatia pentru cladire, discutati cu proprietarul daca spatiul are partial sau total dotari antiincediu (sprinklere, bazin de apa, hidranti, trape, usi antifoc etc).
Va sfatuim sa lucrati cu un consultant si sa obtineti un aviz prealabil de la ISU in vederea estimarii investitiei necesare autorizarii ISU.
Repartizarea investitiei pentru autorizarea la incendiu a unei hale de inchiriat este subiectul negocierii intre proprietar si chirias.